1Itaalias on 24 maanteeäriühingut, mida esindab AISCAT (aadressid on kättesaadavad veebilehel http://www.aiscat.it). Autostrade per l’Italia S.p.A on olulisim maanteeäriühing (50% kogu maanteede võrgustikust).
Teemaksu maksmise ajal valmistage märkide järgi ette valitud makseviisile sobiv rada. Kui te ei kasuta Telepassi uksi, koguge kiirtee sissepääsu juures automaatsaastaja väljastatud pilet, vajutades vastavat nuppu. Kuna pilet tuleb teemaksu arvutamiseks väljumisel tagastada, on soovitatav seda hoida turvalises kohas ja mitte kaotada. Tasumisele pööratav summa saab kontrollida valgusekraanil, mis asub väljaspool kollektsionääri salongi. Kviitungit on võimalik saada, vajutades vastavat nuppu. Teemaksu maksmata jätmine või pileti mitteesitus, paneb kasutaja kandma liiklusseaduses (artikkel 176) ettenähtud karistusi. Lisaks teemaksu sularahas tasumisele (eurodes või suuremates välisvaluutades) on lubatud ustes võimalik kasutada erinevat tüüpi krediit- ja deebetkaarte, nagu on tähistatud vastavate märkidega. Tasulistes ustes ärge mingil põhjusel sõidukit hüljake, vaid taotlege abi, vajutades vastavat nuppu. Ärge kõndige läbi jaamaväljakute või muude ringluseks mõeldud ruumide. Teemaksu suurus sõltub läbitud vahemaast, läbisõidumäärast (mis on kindlaks määratud edasimüüja tegevust reguleerivas lepingus) ja sõiduki klassist.
On viis klassi, kuhu maanteedel ringlevad sõidukid on jagatud. Erijuhtudel, näiteks alpitunnelites või linnamaanteedel, võib vastu võtta eriklassifikatsioone. Teemaksu suurus arvutatakse seejärel, korrutades läbitud kilomeetrid ühikutariifiga, lisades kehtivates õigusaktides sätestatud lisatasud ja maksud. Mitmed kiirteede ja tunnelite kontsessionäärid teevad oma veebisaitidel kättesaadavaks teabe- või arvutustarkvara, et eelnevalt kindlaks määrata valitud marsruudi teemaksu suurus.
Saidid, mis on saadaval koos teemaksude kohta käiva veebiteabega:
VIACARD: Viacard on süsteem kiirtee teemaksu maksmiseks magnetkaardiga. Saadaval on järgmised.
Arvelduskonto viakaart: tegemist on krediitkaardiga teemaksude edasilükatud tasumiseks, igakuise otsekorraldusega omaniku pangakontol ja arve kojukandega koos tehtud reiside kronoloogilise nimekirjaga. Seda saab taotleda otse kiirteede ettevõtetelt või siduskrediidiasutuste filiaalidelt. Seda levitavad ka Bankamericard, CartaSì, Diners, DKV, Topcard-BNL, Unicard, Teenindusettevõtted ja Vedajate Ühendused.
Viakaart mõõtkavas: see on ettemakstud magnetkaart kandjale, mis on saadaval nimiväärtusega 25, 50 ja 75 eurot. Seda saab osta Autostrade per l'Italia Company teemaksukabiinides Punto Blu's, mis asub kogu võrgus, Autogrillides, ACI kontorites, mõnes pangas ja paljudes tubakatootjates, uudisteagentides, bensiinijaamades ja muudes kauplustes. Välismaal saate osta sidusettevõtetest Automobile Club ja Touring Club Austrias, Belgias, Tšehhi Vabariigis, Prantsusmaal, Saksamaal, Luksemburgis, Hollandis, Rootsis ja Šveitsis. Viacardi süsteem kehtib kogu Itaalia tasulise kiirtee võrgustikus.
VIACARD ja TELEPASS teenindusvõrk: Kiirteede kasutajate käsutuses on teabe- ja abivõrk Viacard ja Telepass, mis koosneb Punto Blu'st ja kontsessionääride ärikontoritest kogu Itaalia kiirteevõrgus.
FASTPAY: See on süsteem, mis võimaldab teemaksu tasumist, sularahaautomaatide kaartidega ilma täiendava vahendustasuta ja ilma salakoodi sisestamata. Fastpay tegutseb kogu riiklikus teemaksuvõrgustikus.
KREDIITKAARDID: Suuremad krediitkaardid võetakse vastu teemaksu maksmiseks kogu riiklikus võrgus automaatustes.
TELEPASS: See on Viacard di Conto Corrente'i omanikele reserveeritud elektrooniline teemaksusüsteem, mis võimaldab asjakohastel sõiduradadel tasuda teemaksu ilma sõidukit teemaksukabiinis peatamata. Telepassi seadmed, millega teemaksukabiin on varustatud, suhtlevad otse spetsiaalse pardaseadmega ja liikuva sõidukiga võetakse teemaks otse viakaardi omaniku pangakontole. Telepass on praegu lubatud 99% Itaalia tasulise kiirteede võrgustikust.
Viacardi ja Telepassi kohta lisateabe saamiseks helistage numbril 800-269269.
Veebiaadressid teemaksudest Euroopas
UTA ONE on hetkel kõige terviklikum EETS teenus turul. Euroopa elektroonilise maksukogumisteenuse (EETS) eesmärgiks on ainult ühe nn pardaseadmega (On-Board-Unit, OBU) piirideta läbi Euroopa sõita. UTA tellib pardaseadmed firmalt Telepass, mis on Euroopa juhtiv elektrooniliste teemaksu kogumise lahenduste pakkuja. Hetkel 14 riiki selle teemaksusüsteemiga: Belgia ja Liefkenshoektunnel, Saksamaa, Prantsusmaa, Itaalia, Poola (A4, Katowice – Krakow), Portugal, Austria, Hispaania, Taani (sillad), Norra, sealhulgas parvlaevad ja kiirteed, Rootsi (sillad Šveits, sealhulgas Liechtenstein, Ungari.
ohtliku kauba ja EURO 0,1,2,3 sõidukid tunnelisse ei lubata
max. lubatud mõõtmed: laius 2,55 m; kõrgus 4,05 m; pikkus 18,75 m
max. kiirus 70 km/h; min. kiirus 50 km/h
min. distants sõidukite vahel 150 m (kui sõidukid on tunnelis peatunud siis min. 100 m)
Mõned sõidukid tohivad tunnelit kasutada ainult eriloa alusel, need on:
Klass D (konvoi, TüüpA):
puksiirid
külmikud laiusega 2,55 kuni 2,60 m.
Sellesse kategooriasse kuuluvate sõidukite samaaegne tunneli kasutamine erinevates suundades on keelatud. Konvoi eskordib kahte sõidukit korraga max. kiirusel 70 km/h
Klass E (konvoi, tüüp B)
Prantsuse ja Itaalia seaduste kohaselt klassifitseeritud kui “Ülemõõdulised”
Sõidukid, mis ületavad järgmisi mõõtmeid:
Max. kõrgus üle 4,05m; max. laius üle 2,55m; või 2,60m külmikutel; max. pikkus 18,75 m Nende sõidukite läbimisel suletakse samal ajal tunneli teine suund, läbisõit toimub tavaliselt öösiti kella 22.00 kuni 06.00
Frejus tunnel (alates 1.01.20;k.a. VAT,eurodes)
Ühekordne
Edasi-tagasi
Euro 3
Euro 4,5,6
Euro 3
Euro 4,5,6
Klass 3: 2 teljeline, kõrgus >3m
179.50
171.00
279.40
266.10
Klass 4: 3 teljeline või enam, kõrgus >3m
360.80
343.60
566.70
539.70
Klass B: suuregabariidiline (laius 2.81m kuni 3.50m; kõrgus kuni 4.30m)
500.80
477.00
Klass C: suuregabariidiline (laius 3.51m kuni 6.00m ja pikkus üle 25m; kõrgus kuni 4.30m)
994.20
946.80
Ohtliku veose eskort
145.30
138.40
NB!
Edasi-tagasi pilet on kehtiv kuni15 päeva keskööni arvestades ostmise päevast Pärast selle tähtaja möödumist arvestatakse edasi-tagasi pileti ja ühekordse pileti hinna vahet uue pileti ostmisel.
Sõiduki klassist C läbimiseks tuleb eelnevalt saata taotlus tunneli juhtkonnale ära markides vajalikud detailid ja oletatav sõidu aeg.
Järelmaks on võimalik kõikide klasside puhul
Ohtliku kauba vedu toimub seaduse kohaselt, eskordi eest tasutakse lisaks tunneli maksule.
Alates 1.juulist 2020 Euro III ja Euro IV sõidukeid tunnelitesse ei lubata.
Grand St Bernard tunnel (tariifid eurodes alates 01.01.2020; k.a. 20% VAT)
Ühekordne
Edasi-tagasi kehtib 1 kuu
10 kordne kehtib 2 aastat
20 kordne kehtib 2 aastat
Klass B1: kahe ja enama teljelised ja kõrgus 2m kuni 3m
41.80
67.00
252.00
334.50
Klass B2/B3: kaheteljelised kõrgusega üle 3 m
72.50
118.00
544.00
948.00
Klass 3A/3B: kolmeteljelised ja kõrgusega üle 3 m
106.00
169.50
796.00
1376.00
Klass 4. nelja- ja enama teljelised ja kõrgusega üle 3 m
161.50
257.50
1214.00
2080.00
Lähem info: SISEX Societe italo-suisse d\'exploitation du tunnel du Grand St Bernard Case postal e 2 CH -1946 Bourg St Pierre Tel: (+41 27)787 12 06 Fax: (+41 27)787 12 19 E-mail:info@letunnel.com URL: www.grandsaintbemard.ch
Müük: SITRASB SpA Caisse sud I -11010 St Rhemy-en-Bosses Tel: (+390165)780902 Fax: (+390165)780091
Allikas:GEIE-TMB, SFTRF ja Grand Sant Bernard tunnel, detsember 2019
Juhilt nõutavad dokumendid: pass, rahvusvaheline juhiluba
Veokilt nõutavad dokumendid: rahvusvaheline veoki registreerimistunnistus Tollipunktid on avatud transiidi tolliformaalsusteks hommikul kella 8.00 kuni kella 14.00 Kui avaldus on esitatud õigeaegselt, siis vastava maksu tasumisel võib tollioperatsioone teostada ka töövälisel ajal
riiigipühadel kuupäevad lisas A (Allegato A) allolevas dokumendis pühapäevadel laupäeviti juulis ja augustis jaanuarist maini ja oktoobrist detsembrini pühapäeviti ja riiklikel pühadel kella 09.00-22.00, välja arvatud: idaosas, kui piirang kehtib reedel, 29. märtsil kell 14.00-22.00, laupäeval kell 09.00-16.00, pühapäeval ja esmaspäeval kell 09.00-22.00 ning teisipäeval kell 09.00 kuni 14.00 juunist septembrini pühapäeviti ja riiklikel pühadel kell 07.00-22.00 juulis ja augustis laupäeviti kella 08.00-16.00
Erandid
Keeld ei kehti sõidukitele, mis kuuluvad: a) politseijõud; b) relvajõud ja sadamavalitsuse korpus; c) tuletõrjujad; d) kodanikukaitse; e) Itaalia Punane Rist; f) piirkonnad ja muud territoriaalsed asutused, ka nendega seotud kujul. Keeld ei kehti ka sõidukite suhtes, mida kasutatakse järgmistel juhtudel ja mida kasutatakse avalikes teenustes: a) vee, gaasi, ka balloonides ja elektriga varustamine; b) prügi kogumine ja jäätmete kogumine tootmiskohast kõrvaldamiskohta ja/või taaskasutusse või kogumiskeskusesse ajutiseks ladustamiseks, ilma vahepealse laadimise või mahalaadimiseta; c) olmejäätmete vedu kogumiskeskusest kõrvaldamis- ja/või taaskasutuskeskusesse, mida teostatakse kohaliku omavalitsuse sõidukitega, samuti sõidukitega, mis omavalitsuste nimel teostavad jäätmekäitlust, tingimusel et need on varustatud kommunaalameti poolt väljastatud eridokument; d) kiire sekkumine kanalisatsiooni ja prügikastide ärajuhtimisse; e) postiteenused, mida osutatakse majandusarengu ministeeriumi sideosakonnale või Poste Italiane S.p.A. kuuluvatele sõidukitele, tingimusel et need on märgistatud PT või Poste Italiane embleemiga, samuti tugiteenused, kui need on varustatud spetsiaalsete dokumentidega, mille on välja andnud posti- ja telekommunikatsiooniamet, ka välisriigi, samuti need, kellel on 22. juuli 1999. aasta dekreedi nr 261 ja hilisemate muudatuste kohaselt sama osakonna väljastatud litsentsid ja volitused, kui nad teostavad keelupäevadel üksnes postiteenustega seotud vedusid; f) raadio- ja televisiooniteenused; g) teeomanike ja/või -haldajate kasutatavad teeliikluse korraldamisega seotud hädaabi- ja hädaabiteenused; h) muud avalikud teenused, mis on suunatud kiireloomuliste kollektiivsete vajaduste rahuldamisele, tingimusel et need on varustatud vajadust tõendavate sobivate dokumentidega. Keeld ei kehti ka järgmistesse konkreetsetesse kategooriatesse kuuluvate sõidukite ja sõidukikomplekside suhtes, isegi kui need liiguvad ilma koormata: a) kasutatakse vee transportimiseks koduseks kasutamiseks; b) kasutatakse värske piima veoks; c) kasutatakse muude toiduvedelike veoks, eranditult värske piima veoks; d) põllumajandusloomade sööda või nende tootmiseks kasutatava tooraine veoks kasutatavad sõidukid; e) kasutatakse vedel- või gaaskütuste transportimiseks jaotamiseks ning nii avalikuks kui ka eratarbimiseks; f) maanteeseadustiku artikli 57 kohased põllumajandusmasinad ja sama seadustiku artikli 104 alusel erandlikud põllumajandusmasinad, ilma et see piiraks eelnimetatud artikli 104 lõikes 8 nimetatud loa vajadust, samuti keelatud liiklus vastavalt maanteeseadustiku artikli 175 lõikele 2 sama seadustiku artikli 2 alusel A- ja B-tüüpi kuuluvatel teedel. Artiklis 2 nimetatud keeldu ei kohaldata ka järgmistel erijuhtudel: a) ülevaatuskohustuse täitmiseks broneeritud sõidukite puhul, mis on piiratud tööpäevade arvuga, kuni sõidukil on broneerimisvorm, ja ainult plussmarsruudil sõidukit omava ettevõtte peakorteri ja koha vahel, kus ülevaatus toimib, kiirtee lõikude väljajätmine trassist; b) sõidukite puhul, mis kiireloomuliste ja tõestatud vajaduste tõttu nõuavad väljaspool asuva remonditöökoja sekkumist Välismaalt tulevatel sõidukitel, mis on varustatud sobiva reisi päritolu ja veose sihtkohta tõendava dokumentatsiooniga, nihkub keelu algusaeg nelja tunni võrra edasi. Välismaale suunduvatel sõidukitel, mis on varustatud veose sihtkohta tõendava sobiva dokumentatsiooniga, nihutatakse keelu lõppaega kahe tunni võrra ettepoole. Rohkem erandeid leiate allolevast dokumendist (sõidupiirangud 2024 – Itaalia)
ohtlikke veoseid vedavad sõidukid ( klass 1 ja klass 7) massist olenemata
Piirkond
üleriigiline
Sõidukeeld
lisaks ülalnimetatud kuupäevadele nädalalõpud ajavahemikul 18. maist - 01. septembrini 2024 , laupäeval 08.00 kuni pühapäeval 24.00
Erandid Erandeid võib lubada äärmise vajaduse või hädaolukorra puhul, kui see puudutab riikliku tähtsusega ööpäevaringse töö täitmist, mis on asendamatu isegi riiklikel pühadel. Luba ei kehti madala liiklustihedusega teede ja kõnealuste tööde teostamise alaga külgnevate valdade puhul. Kõikide juhtude korral ei anta erandeid nendeks päevadeks, mil turistide liikumine asjassepuutuvas piirkonnas on maksimaalsel tasemel.
Kui sõiduki juht väljub kabiinist öisel ajal või halva nähtavuse korral, on ta kohustatud kandma helkurvesti. Sama nõue kehtib ka teiste isikute suhtes. Seega on kohustus omada pardal vähemalt ühte helkurvesti. Nõue kehtib asulavälises piirkonnas. Nõude eiramisel trahvitakse. Mobiiltelefoni kasutamise ilma „käed vabad“ varustuseta on sõidu ajal keelatud. Kiirteedel on kohustuslik sõita sisselülitatud tuledega. Kõik reisibussid peavad olema varustatud vähemalt ühe 5 kg vahtkustutiga või kui buss on kuni 30 reisijakohaga, siis vähemalt ühe 2 kg CO2 tulekustutiga, ja kui buss on ette nähtud enam kui 30 reisijale, siis vähemalt kahe 2kg CO2 tulekustutiga.
Üksikasjalik veoplaan on Itaalias kohustuslik
Juhul kui tekib vasturääkivus liikluseeskirjadega nagu näiteks töö-ja puhkeaja seadusest kinnipidamine, lubatud kiirus, koorma kaal ja mõõtmed, on politseil õigus nõuda üksikasjalikku transpordiketi kirjeldust. See uus reegel tähendab seda, et juhil peab olema kaasas täidetud tabel veo kohta, mis näitab vedaja andmeid, transpordi tellija andmeid, laadija andmeid, samuti informatsiooni veetava kauba kohta.